Direct reizen met de
Keolis app

Ke je de Keolis app al? Hierop zijn verschillende tickets te koop, waarmee je kunt reizen met jouw telefoon en heb jij altijd jouw vervoerbewijs binnen handbereik.

  • Snel geregeld
  • Direct reizen
  • Geen zichtkaart en OV-chipkaart meer nodig
  • Makkelijk inloggen met uw MijnSyntus inloggegevens

Hoe werkt reizen met de app?

Als je een kaartje of abonnement koopt op de app, dan is jouw telefoon jouw vervoerbewijs voor de bus.

Klik in de app op 'Kaartje kopen', zoek het kaartje of abonnement naar wens en stop het in het winkelmandje. Het abonnement staat na betaling via iDeal of creditcard direct in de app op de pagina 'Actieve kaartjes' en je kunt er vervolgens gelijk mee reizen.

Je hebt dus geen zichtpas of OV-chipkaart meer nodig. Je toont gewoon het abonnement vanuit de app aan de chauffeur of conducteur.

Om te kunnen reizen met een ticket / abonnement, dient iedere reiziger een eigen account te hebben in de Keolis app.

De Keolis app is geldig als de ‘dagcode’ op de app goed zichtbaar is. De gebruiker van de Keolis app dient er dan ook zorg voor te dragen dat zijn of haar smartphone correct functioneert. Dat wil zeggen dat datum en tijd op de smartphone juist moeten zijn ingesteld. Een foutief ingestelde datum en tijd kan namelijk resulteren in het tonen van een verkeerde dagcode en daarmee een ongeldig vervoerbewijs. Mocht je hierover vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via 088-0331360.

Aanmaken account

Account aanmaken per reiziger

Om te kunnen reizen met een ticket / abonnement, dient iedere reiziger een eigen account te hebben in de Keolis app.
Je downloadt de Keolis app voor iOS en Android in de App Store of in de Play Store.

Je wilt een abonnement in de Keolis app aanschaffen voor jouw kind(eren)

  • Je downloadt de Keolis app op de mobiele telefoon(s) van jouw kind(eren).
  • Jouw kinderen dienen hiervoor allen een eigen account te hebben. Nog geen eigen account? Dan dient dit alsnog te worden gedaan.
  • Nadat jouw kinderen op hun eigen mobiele telefoons hun account hebben geregistreerd kun je als ouder op uw eigen telefoon een product kopen voor uw kinderen. Let erop dat je in het afrekenproces kiest voor 'kopen voor een ander'. Hier voer je dan het e-mailadres in van het account van jouw kind.

Welke kaartjes en abonnementen koop ik in de app?

Het 65-plus ticket, dagtickets en het Kids ticket koop je gewoon in de app. Bij speciale evenementen kun je vaak gebruik maken van voordelige actietickets. Het is dus zeker de moeite waard regelmatig te kijken of er iets interessants voor je tussenzit.

Geen OV-chipkaart meer nodig
Let op! Als je een kaartje aanschaft in de app, dan heeft u geen OV-chipkaart meer nodig. Je reist met jouw telefoon door het kaartje te tonen aan de chauffeur.

Heb ik altijd een internetverbinding nodig?

Je hebt alleen een dataverbinding (WiFi of netwerk) nodig voor het downloaden van de app en voor het kopen van een kaartje of abonnement. Er is geen dataverbinding tijdens het reizen met de app nodig. Als je eenmaal een kaartje of abonnement heeft gekocht dan kunt u deze via de app offline activeren en gebruiken, bijvoorbeeld als je gaat reizen met de bus of trein. Er worden dan geen MB’s verbruikt.

Bij een abonnement moet jouw telefoon wel 1x per 24 uur internetverbinding hebben om de code en kleur te vernieuwen. Deze code en kleur dient als identificatiemiddel voor de chauffeur. Dit gebeurt automatisch bijvoorbeeld als je thuis op een Wifi-verbinding zit. Je hoeft hiervoor de app dus niet te openen. 

Wat kan ik nog meer met de app?

De Keolis app is nog volop in ontwikkeling, in de loop van de tijd zal deze steeds verder uitgebreid worden met extra functionaliteiten.

Hoe kom ik aan de app?

De app is te downloaden voor iOS en Android in de App Store en Google Play.