Reizigers ervaren dagelijks momenten van extreme drukte in het ov, bijvoorbeeld tijdens het drukste moment van de spits (hyperspits), naar een voetbalwedstrijd of een evenement. Deze hyperdrukte leidt niet alleen tot hogere operationele kosten en risico's op uitval en/of vertraging, maar heeft ook effect op het comfort en de tevredenheid van reizigers. Extra capaciteit is niet altijd haalbaar bijvoorbeeld vanwege de infrastructuur, tekort aan materieel en/of personeel. Keolis gelooft dat de sleutel zit in het voorkomen van hyperdrukte door de vraag naar reizen meer te spreiden. In deze challenge zijn we samen met OV-Connect op zoek naar slimme (technologische) oplossingen of effectieve nudging-strategieën gericht op reizigers of andere relevante stakeholders.
Kan jij of jouw organisatie ons verder helpen met deze uitdaging? Doe mee aan deze innovatiechallenge en werk samen met Keolis aan de toekomst van openbaar vervoer. Wij bieden jouw organisatie ondersteuning, een pilotbudget en toegang tot het innovatie ov-netwerk in Nederland!